دستگاه اسپاترینگ، لایه نشان کربن و تبخیر حرارتی – DSCT-T

محصول جدید شرکت پوشش‌های نانو ساختار DSCT-T

تیم تحقیق و توسعه شرکت پوشش های نانوساختار با تکیه بر ظرفیت‌های علمی و مهندسی خود طی چند ماه اخیر موفق به طراحی و ساخت محصول جدید خود، دستگاه اسپاترینگ، لایه نشان کربن و تبخیر حرارتی – DSCT-T شد. این سیستم لایه نشانی مجهز به پمپ خلاء توربومولکولار، در عین طراحی مینیمال، امکان لایه نشانی به سه روش اسپاترینگ، لایه نشانی کربن (میله یا نخ کربنی) و تبخیر حرارتی فلزات، در یک دستگاه را فراهم می‌کند.

دستگاه اسپاترینگ، لایه نشان کربن و تبخیر حرارتی – DSCT-T مدل توسعه یافته دستگاه اسپاترینگ و لایه نشان کربن خلاء بالا – DSCT (با قابلیت لایه نشانی به دو روش اسپاترینگ و لایه نشانی کربن) می‌باشد که با بررسی درخواست مشتریان، به محصولات این شرکت اضافه شده است. این دستگاه سه مدل از به روزترین و مجهزترین سیستم‌های لایه نشانی در جهان را در یک دستگاه خلاصه کرده است و مشتریان به جای این که هر کدام از این سه دستگاه را جداگانه تهیه نمایند، می‌توانند یک دستگاه DSCT-T با سه درِ (Head) قابل تعویض برای اسپاترینگ، لایه نشانی کربن و لایه نشانی تبخیر حرارتی، در یک دستگاه با قیمت مناسب‌تر خریداری نمایند. اولین سفارش این دستگاه لایه نشان توسط دانشگاه پورتوریکو بوده است.

دستگاه DSCT-T مناسب برای آماده‌سازی نمونه‌های میکروسکوپ الکترونی روبشی (FE-SEM)، میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM)، آنالیز با اشعه ایکس، تمیز کردن پنجره عبور پرتو الکترونی میکروسکوپ‌های الکترونی، همچنین ساخت لایه نازک برای مدارهای نانو و میکروالکترونیک و سلول‌های خورشیدی می‌باشد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه لایه نشانی DSCT-T میتوان به پمپ خلاء توربومولکولار و فشارسنج آلمانی، ضخامت‌سنج با دقت یک نانومتر و نرم‌افزار بسیار آسان با قابلیت تنظیم خودکار و دستی اشاره کرد. منبع تبخیر حرارتی در این دستگاه می‌تواند بوته یا بسکت باشد که برای کاربردهای مختلف قابل تعویض است. در مورد لایه نشانی کربن، امکان سفارش سیستم با قابلیت تبخیر نخ کربنی یا میله کربنی وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه DSCT-T و سایر محصولات این شرکت به لینک‌های زیر مراجعه نمایید: